Školáci

Pět tipů, jak maximalizovat pozitivní vliv obrazovky a zároveň minimalizovat ten negativní

Podle průzkumů sedí školáci 25 až 30 hodin týdně před obrazovkami, pouze necelá čtvrtina z tohoto času tráví děti sledováním pořadů, které jsou určeny k jejich rozvoji. Některé studie spojují časté sledování televize a hyperaktivitu – rychle měnící se scény a speciální efekty znemožňují divákovi zpracovat viděné a důkladně pochopit obsah a získat čas na reflexi. Násilí v televizním vysílání a v počítačových hrách zvyšuje dětskou agresivitu, zkresluje vnímání reality, podporuje pasivitu a omezuje komunikaci v rodině. Nicméně televizní obrazovky i počítače patří k našemu každodennímu životu, a to děti vnímají. Jak tedy využít televizní obrazovku v náš prospěch?
Téma:

Metodika pro C.A.T.S. program – rozvoj žádoucích vzorců chování dětí

V České republice neustále roste počet dětí, které se setkávají s násilím buď v roli agresora či napadeného. Dlouhodobě se ukazuje, že včasná prevence a vysvětlení dopadů násilí na obě výše zmíněné role v konfliktu, spolu s poskytnutím alternativního řešení konfliktů, může jednak zabránit samotnému vzniku těchto násilných konfliktů, ale také ušetří i finance potřebné na následnou léčbu.

Soutěž o mobily – pro děti a studenty!

Jak jste na tom se znalostmi Facebooku a dalších sociální sítí? Víte jak se bránit kyberšikaně? Jak se nedostat do závislosti na internetu? Vyzkoušejte si krátký online kvíz na webu www.KPBI.cz - zkuste správně odpovědět na 20 otázek a dostanete se do měsíčního slosování o chytrý mobilní telefon od společnosti Microsoft. Soutěž trvá do 15.11.2015.
Téma:

Emoční inteligence jako cesta ke spokojenému životu

Dneska to bylo naše typické ráno. "Běž si obout boty, už pojedeme do školky." Žádná reakce nepřichází, z dětského pokojíčku se jen ozývá "Počkej, dám ti šavli, s tou se ti bude šermovat líp." To neplatilo mě, ale lego panáčkovi... Informace o obouvání se ztratila v nenávratnu, a tak s droubnou frustrací v hlase opakuju: "Pojď se obout, odcházíme." Pořád se nic neděje, řeknu to ještě dvakrát, pak začnu křičet, Lukášek začne brečet a říká mi, že jsem na něj zlá. Za dvě minuty už se zase směje, ale ve mně pořád zůstává hořký pocit z naší hádky, mám pocit, že to vůbec nezvládám. Proč mě vůbec neposlouchá?
Téma:

Bezpečnost dítěte (jak předcházet úrazům a otravám u dětí)

Otravy a úrazy jsou nejčastější příčinou úmrtí dětí. Otravy a úrazy hrozí dětem všech věkových kategorií. I když ne každý úraz či otrava musí skončit úmrtím, trvalé následky na zdraví dítěte jsou celoživotním psychickým traumatem jak pro rodiče, tak pro dítě.
Téma:

Rodiče posedlí bezpečím a vhodným prostředím zpomalují děti ve vývoji

Současná společnost je do jisté míry posedlá snahou zajistit pro děti nejbezpečnější a nejvhodnější prostředí. Je to tak ale nejlepší i pro vývoj dítěte? Psycholožka Pavla Koucká o tom ve své knize Zdravý rozum ve výchově pochybuje. A mezi odborníky rozhodně není jediná.
Téma:

K zubaři jedině s tátou…přínos mužů ve výchově dětí

Naši předci z přelomu 19. století by zřejmě nad obrázky tatínků tlačících kočárky či stojících u přebalovacího pultu pohoršeně kroutili hlavou. Péče o dítě příslušela po staletí výhradně matce. Jinak tomu bylo snad jen za života dinosaurů, kdy se o přírůstky do rodiny starali samci. Ovšem něco do sebe to má!
Téma:

Co nezkazit na výchově pětiletých?

Zatímco návodů, jak vychovávat kojence a batolata najdete všude dost stejně jako článků o tom, co platí na puberťáky, děti kolem pěti šesti let jakoby vychovávat nebylo třeba. Narazit na radu týkající se tohoto věku je mnohem těžší, byť v knihách by se pár nápadů našlo.
Téma:

Deti na ceste k samostatnosti

Paradoxom výchovy je, že v zásade smeruje k tomu, aby sa stala zbytočnou. A aj keď to niektorým (hlavne ženským) ušiam znie trošku bolestne, všetko naše výchovné úsilie v podstate mieri k tomu, aby nás naše deti mohli a vedeli opustiť. Ak má byť tento posledný cieľ výchovy splnený, musíme však deťom postupne prenechávať zodpovednosť za ich vlastný život, teda cielene rozvíjať a pestovať ich samostatnosť. A to nie je úloha ani samozrejmá, ani ľahká.
Téma:

Volnost, samostatnost, spolupráce a kreativita

RNDr. Jarmila Bavlnková vystudovala Přírodovědeckou fakultu MU v Brně, obor matematika – chemie. Ve školství působí devětadvacátý rok – nejprve jako učitelka druhého stupně ZŠ, potom devatenáct let jako zástupkyně ředitele a nyní od 1. 7. 2012 jako ředitelka na ZŠ a MŠ Křídlovická v Brně.
Téma:

Breptavost

Breptavost, na rozdíl od koktavosti, nepůsobí dítěti žádné psychické a komunikační potíže. Řeč je enormně rychlá, artikulace nedbalá, často dítěti z těchto důvodů není rozumět. Mnohdy děti v předškolním věku napodobují mluvní vzor překotné řeči rodičů nebo sourozenců. Jestliže je zrychlení tempa řeči výrazné a dítě ho nezvládá, mohou se objevit projevy podobné jako u koktavosti:
Téma:

Koktavost

Koktavost je porucha plynulosti řeči, patrná především v dialogu.
Téma:

Opožděný vývoj řeči

Jestliže dítě výrazně zaostává ve svém řečovém vývoji ještě ve třech letech, pak se zřejmě jedná o opožděný vývoj řeči, který může mít různé příčiny a pravděpodobně již vyžaduje speciální logopedickou péči.
Téma:

Hra a její význam pro vaše dítě

Dětství je životním obdobím téměř zcela věnovaným hrám a hraní, na které mnozí z nás vzpomínají s notnou dávkou nostalgie. Z pohledu dítěte však hra není jen oddych a zábava, ale svým způsobem vážná věc.
Téma:

Typické projevy chování nadaných dětí - jak můžeme nadané dítě poznat?

Každé dítě je individualita a to platí o všech dětech, tedy i těch, které dosahují v určité kognitivní (poznávací) oblasti nadprůměrné schopnosti. Přesto se ukazuje, že rozumově nadané děti mohou mít jisté společné projevy chování, které souvisí s jejich rozvinutými rozumovými schopnostmi. Ne všechny nadané děti však poznáme podle níže jmenovaných charakteristik. Je řada nadprůměrně nadaných dětí, jejichž schopnosti nejsou rovnoměrně rozloženy či rozvinuty, a tomu odpovídají i jejich typické projevy chování, které také nesou nádech určité nerovnoměrnosti a kolísavosti. Jsou však i nadané děti, které je téměř nemožné identifikovat pouze na základě pozorovatelného chování (např. děti s poruchou učení, děti s poruchou chování, děti školsky neprospívající a další), protože jejich skutečné schopnosti bývají maskovány a kompenzovány zmíněným více či méně závažným handicapem. Zejména v těchto případech je nutná cílená psychologická diagnostika a školní opatření, aby se tak umožnila odpovídající náprava handicapu a optimální rozvoj schopností.
Téma:

Dítě a hra

Hra má pro dítě i dospělého neuvěřitelně harmonizující vliv. Pracuje se v ní s představivostí a realitou, individualizací a socializací, humorem a vážností, rozumem a citem, prožíváním a konkrétní činností. Dospělí by se měli učit žít v harmonickém vztahu s dětmi a užívat si rodičovství plnými doušky, protože nechávat se očarovat dětským smíchem, je ten nejlepší lék na stres a deprese dnešní uspěchané doby. V radostném prožitku se hry pocítí každý člověk úlevu, relaxaci a obrovské uspokojení.

Tři kameníci a škola

Chcete, aby vaše děti, až budou dospělé, dělaly práci, která je nebaví? Ne? A co pro to děláte?

Stránky

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com