kolektiv

7. Závěr

V rámci tohoto programu bylo proškoleno 427 žáků prvního stupně Základní školy v Roztokách u Prahy. Jednalo se o kompletní proškolení prvního stupně. Z tohoto počtu pouze dva žáci odmítli se aktivně zúčastnit při aktivitách programu, přesto však trvali na tom, že budou alespoň pasivně přihlížet. Z těchto proškolených 427 žáků ZŠ Roztoky u Prahy byli:
Téma:

6. Realizace programu - praktická část

Tato část definuje jednak jednotlivé role v rámci realizačního týmu, skladba programu, ale také pomůcky, které jsou doporučené použít.
Téma:

Co má společného SEAL a výchova dětí? Část 1/2

Nedávno se mi do ruky dostala velice zajímavá kniha – rady rodičům dětí od bývalého člena amerických speciálních jednotek SEAL. Zpočátku jsem k tomu přistupoval s dosti velkou nedůvěrou a asi tušíte proč. Nemám rád takový ten vojenský spartánský přístup, kdy pyžamo musí být složené do komínků a na stěně visí nástěnka s programem dne ;-)
Téma:

Jak posilovat psychickou odolnost dítěte

Po nástupu do školy se dítě setkává s nároky školního systému, který po něm požaduje prokázání určitého výkonu, musí se také vyrovnat s autoritou učitelů a obhájit své místo mezi vrstevníky. Všechny tyto skutečnosti mohou podlomit, ale také posílit jeho psychickou odolnost…
Téma:

Náš syn je neprůbojný, nebude z něj otloukánek? ptá se Dominika v poradně

Trápí mě povaha naše syna Oskara. Je klidný a hodný, ale je také dost neprůbojný. Jak mu pomoct se sebevědomím, aby z něj nebyl otloukánek? Anebo si nemáme dělat zbytečné starosti?
Téma:

Automatky: Proč je důležité vybrat správnou školku

Od 15. ledna do 15. února probíhají zápisy do základních škol, v této době jsou i dny otevřených dveří v mateřských školách. V Automatkách se budeme v nejbližších dílech věnovat předškolním zařízením, státním a soukromým, lesním, montessori a waldorfským školkám a domácímu vzdělávání nejmenších dětí.
Téma:

Volnost, samostatnost, spolupráce a kreativita

RNDr. Jarmila Bavlnková vystudovala Přírodovědeckou fakultu MU v Brně, obor matematika – chemie. Ve školství působí devětadvacátý rok – nejprve jako učitelka druhého stupně ZŠ, potom devatenáct let jako zástupkyně ředitele a nyní od 1. 7. 2012 jako ředitelka na ZŠ a MŠ Křídlovická v Brně.
Téma:

Jak vést dítě k samostatnosti

Také se vaše batole dostalo do stadia, že si chce spoustu věcí vyzkoušet samo? Jeho „já sám“ nebo „já sama“ je u vás na denním pořádku? Věřte, že je to zcela přirozené. Dítě si začíná uvědomovat svoji osobnost, svoje „já“. Pro rodiče to znamená jediné: obrnit se trpělivostí a své dítě na jeho cestě k samostatnosti všemožně podporovat. Úplně snadný úkol to není…
Téma:

Chládek: Škola povinně od pěti. A rodina čím dál zbytečnější

Komentář Martina Fendrycha: Stát čím dál víc přebírá roli rodiny, otce a matky. A rodiče si na to zvykají - výchovu svých dětí ochotně přehodí na školu, na stát, a vyžadují ji po něm. Tragické.
Téma:

Polední klid není pro každého

Do denního režimu mateřských škol neodmyslitelně patří polední odpočinek. Děti, které nejdou "po o" domů, se převléknou do pyžamek a hajdy na lehátko.

Kdy zajít k odborníkovi s dítětem v předškolním věku

Snad v žádném věku nejsou mezi dětmi tak velké a viditelné rozdíly jako právě v období předškolního věku a docházky do mateřské školy. Rodiče si jistě často kladou otázku, zda je jejich dítě v pořádku a „normální“ nebo zda by nebylo vhodné zajít k odborníkovi nebo případně dítě nějak vývojově „popostrčit“. Všichni v podstatě vědí, že děti vzájemně srovnávat nemáme, ale téměř nikdo se tomu srovnávání neubrání. Cílem tohoto článku je podat rodičům určitý přehled situací, ve kterých by cesta k odborníkovi měla být samozřejmostí a zároveň popsat projevy, které, ač se nám nemusí líbit, jsou zcela normální.
Téma:

Ve školce se dítě začíná učit žít ve skupině

Sledovat dětské vztahy, domluvy i šarvátky a přitom pečovat o svou psychiku a snažit se průběžně doplňovat síly.
Téma:

Mach a Šebestová ve skutečnosti

Kdo by neznal půvabný seriál o Machovi a Šebestové. Může se takové přátelství vyskytnout i ve skutečnosti? Odpověď nám dává vývojová psychologie.
Téma:

Co se děje v psychice předškolního dítěte?

Předškolní věk zahrnuje období od dovršení třetího roku života do nástupu dítěte do školy ve věku šesti let. Mnoho dětí vstupuje po dovršení třetího roku do mateřské školy, což pro ně představuje významný životní mezník. I celé období nazýváme často „věkem mateřské školy“. Kvalitativní zvláštnosti předškolního věku charakterizují pozoruhodné změny v tělesných a pohybových funkcích, poznávacích procesech, v citovém a společenském vývoji i změny ve vývoji osobnosti dítěte.
Téma:

Charakteristika vývoje dítěte předškolního věku

Jeden velký autor jednou napsal: „Dospělí sami nikdy nic nechápou a děti to hrozně unavuje, stále a stále jim něco vysvětlovat. Děti musí být k dospělým hodně shovívavé.“ Pan Exupéry měl pravdu. Každý už to jistě jednou zažil, ať z pozice dítěte či rodiče. Pojďme se tedy společně podívat, co takové dítě potřebuje. Co očekává od okolního světa a na co nesmíme zapomenout při jeho výchově, vzdělání a utváření sebe sama. Zaměříme se na velice důležitou etapu vývoje dítěte a tedy předškolní věk.
Téma:

Máme doma malého vzteklouna

Kolem druhého roku dítěte nastává tzv. období vzdoru, kdy se děti začínají více nápadněji vztekat a vzdorovat a bývá s nimi mnohdy těžké pořízení. Naše děti umí sebou mrsknout pěkně na zem, kopat nohama a křičet na celou tramvaj a neutiší se, ani kdybyste se rozkrájeli. U některých dětí toto období trvá až do tří let věku dítěte, ale většinou toto“vztekací „ období trvá kratší dobu. V předškolním věku dochází k poklesu vzdorovitého chování a s nástupem do školy se s nadměrnou vzdorovitostí setkáváme zřídka.
Téma:

Stránky

If you are looking for a detailed threshold guide, try these sites: www.wonderful-prague.com